Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veel gestelde vragen bij het boeken van een artiest.
Wanneer u een artiest heeft gezien en eventueel wilt boeken heeft u misschien
verschillende vragen.
Hoe boek ik een artiest bij BD Bookings?
Wanneer u een artiest heeft gevonden op onze website, kunt u
contact opnemen per mail of bellen met 085-0604035. Wij hebben rechtstreeks
contact met de artiest of hun management en brengen u zo spoedig mogelijk op de
hoogte van de beschikbaarheid.
Hoe plaats ik een optie?
Wanneer de artiest eventueel beschikbaar is kunt u vrijblijvend een optie
plaatsen. Deze optie blijft 10 dagen geldig. Wanneer u een optie plaatst blijft
de artiest vrijblijvend voor uw feest of evenement beschikbaar. Krijgt de
artiest een definitieve aanvraag in uw optie periode dan wordt u hiervan op de
hoogte gebracht. U heeft dan nog steeds het recht om als eerste te bevestigen
maar zal dan eventueel eerder moeten beslissen. Bij sommige artiesten zal de
lopende optie automatisch uit hun boekingssysteem verwijderd worden na 10 dagen.
Mochten er na 10 dagen hier al andere aanvragen bij zijn gekomen krijgen de
nieuwe aanvragen voorrang.
Wanneer is een boeking definitief?
Een boeking is definitief wanneer u ons mondeling of per
e-mail de boeking bevestigd. Op dit moment wordt de artiest door ons ook
vastgelegd en is er een overeenkomst tot stand gekomen. Vervolgens ontvangt u
per e-mail een contract waarin alle gemaakte afspraken met betrekking tot uw
boeking zijn vastgelegd. U tekent het contract en retourneert deze naar ons.
Welke informatie heeft BD Bookings van u nodig voor een
boeking?
Welke artiest / band of act wilt u boeken
– Als u voor het eerst bij ons boekt vragen wij om een kopie van uw ID en of
uittreksel KVK.
Datum
Tijdstip
NAW-Gegevens
Locatie gegevens
Openbaar of besloten optreden
Bijzonderheden of extra wensen
Kopie ID of Uittreksel Kamer van Koophandel
U mag de foto en uw BSN afschermen.
Wat is een ALL-IN UITKOOPGAGE?
Een uitkoopgage is een prijs van de artiest die u wil boeken inclusief alle
sociale lasten en premieheffingen. Alle gages die op onze website vermeld staan
zijn gages exclusief BTW ( 9% of 21% dit verschild per act) en exclusief
eventuele BUMA Kosten.
BUMA KOSTEN? Wanneer betaal ik BUMA?
Gebruikt u muziek tijdens uw evenement? Dan heeft u hiervoor toestemming nodig
van BUMA. Dit geldt voor alle optredens waar muziek ten gehore wordt gebracht.
Uitgezonderd privéfeesten ( een bruiloft of een verjaardag). Eigenaren van
horecagelegenheden welke een jaarlijkse licentieovereenkomst hebben met buma,
hoeven tot een uitkoopgage van € 1000,- geen extra Buma vergoeding af te
dragen. Meer info over BUMA en Tarieven vind u op de website van Buma.
Ontvang ik promotie materiaal?
Wanneer een artiest of act beschikt over posters en/of promotiemateriaal dan
kunt u deze opvragen bij BD Bookings. Veel artiesten zijn beschermde merknamen.
Dit betekent dat u niet zomaar foto’s en of logo’s mag plaatsen. Overleg dit
altijd eerst met ons.
Wat gebeurt er bij calamiteiten?
Bij noodsituaties is BD Bookings te allen tijde bereikbaar. Het noodnummer
bij calamiteiten vindt u in uw contract. Bij overmacht situaties zoals ziekte
van een artiest zullen wij er samen met u alles aan doen om binnen alle
redelijkheid een gelijkwaardige plaatsvervanger te vinden. Voor overige vragen kunt u altijd contact opnemen.